eva-lenas

Alla inlägg under oktober 2015

Sol

Av Evalena Hammarberg - 29 oktober 2015 18:51

Vilken härlig morgon det blev idag! Minus grader och sol :)
Efter frukost gick vi elljusspåret. Elise letade efter vatten för hon ville kasta sten. :P

När vi kom hem satte vi igång me bull-bak och storstädning. Kaja kom och hjälpte till att underhålla Elise :)

Nu har vi precis sagt hejdå till Anna Sara och Vince. Dom kom och bjöd på middag! :) ibland har man tur!

Maja kom och visa hur man gör kringlor av kanelbullar... Blev väl sådär när ja gjorde dom. :)


Puss!! :-*

Av Evalena Hammarberg - 28 oktober 2015 19:47

Ojoj vilken dag. Tror att Thelma börjar få tänder för hon gnäller och gnuggar sig i munnen heela tiden! Stackars liten å stackars mig. :-/

Dagen började kl 5.30 i morse. Efter en stoor kopp kaffe och frukost gick vi ut. Tog en promenad ner på Ica där Elise bestämde sig för att trotsa. -"Ja vill inte ha de där brödet!! -"Neej inte den kattmaten!! -"Ja vill ha godis!!" De sluta med att ja fick bära ut henne å ställa henne på brädan till vagnen å gå hem. Hon skrek å grina typ hela vägen. Men så fort vi kom hem -"ja e snäll nu mamma" :-P mmm...

Kaja kom en sväng mitt på dan. Skönt att få prata av sig lite.

Nu är det rätt lugnt. Elise har lagt sig och Thelma är mätt. Mattias ska snart iväg så jag får mysa själv framför bonde ikväll. Å sen är de ju Modus. Har fastnat för den serien :)

Jag ska tjuvstarta julen nu och dricka Julmust <3

Ah!

Av Evalena Hammarberg - 27 oktober 2015 19:08

De går inte göra smile gubbar. Därav alla frågetecken..

Av Evalena Hammarberg - 27 oktober 2015 19:06

Idag var vi på hc me Thelma. Allt såg bra ut och hon växer som hon ska ? Elise ville inte följa med in. Hon ville stanna i väntrummet och leka.

Efter vi varit där så åkte vi upp till Rosa och Nila. Åt lunch och kikade på när Rosa sydde ett babynest. Hon är så duktig ? Elsie och Nila storbråka ena stunden och andra stunden så är dom "BFFs" typ ? som vanligt..

Hämtade upp Mattias på jobbet så han slapp ta bussen. (Har bara en bil för "nån" råka köra sönder min) ? åkte hem och koka ihop middag sen drog Mattias. Han skulle fixa med Älgen som han sköt förra helgen. Får fylla frysen snart då! ?

Nu ska jag lägga Elise sen ge Thelma mat.


Sover i vanlig ordning. ?

Av Evalena Hammarberg - 26 oktober 2015 14:06

Sovmorgon idag igen. Börjar bli bortskämd ;)

Efter kaffe och frukost så kom Annica och hälsade på en sväng. Drack en kopp kaffe till sen gick vi ut. Efter att hon åkt så ville Elise gå på promenad. Vi gick en runda sen stanna vi till och hälsade på hos gammel aahka. Drack en kopp kaffe där och sen gick vi vidare. Plockade upp kaja efter vägen och gick hem. Då kom rosa och hälsa på. =) kan säga att de blivit mycket kaffe idag. ;)

Nu har vi slängt i oss lunch och funderar på vad mer dagen har att erbjuda. Mattias kommer "snart" hem och då ska vi ut me Bork (om jag får bestämma) så får han sin träning.

Pussåhej! <3

Av Evalena Hammarberg - 25 oktober 2015 18:17

Dagen kunde inte ha börjat bättre!!
Sovmorgon till klockan 9.30 =D underbart!

Efter frukost packade vi med oss barnen och åkte till "faffa" i Järpen. Där sattes Mattias i arbete. Han rensa röding medans Elise hjälpte farfar att röka den. Jag titta på :)

Kom hem för en stund sen. Mattias drog iväg och fixa middag. Blir hämt-pizza från nälden. Gott!

Ikväll har vi bjudit hit Helena på fika. Rökt röding på tunn bröd med rödlök. Yam!


Två trötta och nöjda tjejer efter en heldag i Järpen <3

Av Evalena Hammarberg - 24 oktober 2015 13:15

Idag vart vi sugen på subway ä så vi damma till stan. Jag åt en svin god macka me kyckling å rödlök å grejer. Yam!

Nu ska ja ta med mig barnen och åka till landön. Ska bjuda mamsen å syskon på middag. Fläskfilé gryta! Så gott.
Får se om vi stannar kvar där inatt kanske.

Helgerna går för fort! Jag vill hinna med så mycket på två dagar. Hälsa på alla jag känner men jag hinner inte! Speciellt inte nu när vi har saker att göra hemma. Men men..

Av Evalena Hammarberg - 23 oktober 2015 12:27

Hade nästan glömt de.. :)
Kan ju börja skriva igen nu när jag är mamma ledig.
Thelma växer så de knakar. 2månader har gått så himla fort. Tycker hela min graviditet gick overkligt fort. Får försöka njuta av bebis tiden så mycket jag kan för snart är den över :(

Idag ska vi (Mattias och jag) boka en liten kryssning till Helsingfors. Ska bli härligt att komma iväg en helg. Jennie och Daniel hakar oxå på. Vi åker 27 november så det är ju ett tag kvar. Men oj så skoj vi ska ha. :)

Har total renoverat huset oxå! Rivit väggar, fixat sovrum, bytt kök, lagt nytt golv å köpt luftvärmepump :D de blir så fint här! Å varmt är de :) Har lite småfix kvar nu bara.

Snart är de jul oxå! Som jag längtar.


Å tatuerat mig gjorde jag oxå. Snart är ena armen klar :)


Fler bilder på renoveringen kommer senare :)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards